تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

خرید پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب در تهران: یک آب شیرین کن نباید تنها شامل فیلتر ممبران اسمز معکوس باشد و استفاده از یک یا چند مرحله پیش‌تصفیه قبل از ورود آب به فیلتر ممبران برای جلوگیری از مشکلاتی نظیر گرفتگی، رسوب‌گیری و حملات مواد شیمیایی بسیار ضروری است. در این مطلب به بررسی برخی مراحل پیش‌تصفیه در سیستم‌های تصفیه آب به روش اسمز معکوس می‌پردازیم.

خرید پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب در تهران

فیلتر مالتی مدیا (چند بستره)

از فیلتر مالتی مدیا (MMF) برای جلوگیری از بروز رسوب در آب شیرین کن استفاده می‌شود. یک فیلتر مالتی مدیا معمولاً از سه لایه (بستر) ساخته می‌شود. این سه لایه شامل زغال کربن (anthracite)، ماسه و سیلیس هستند که در زیر آنها یک لایه پشتیبان از شن قرار می‌گیرد. مواد استفاده‌شده در این لایه‌ها می‌توانند از چگالی و ابعاد مختلفی تشکیل شوند و بنابراین برای استفاده از این فیلترها در عملیات تصفیه آب، انتخاب‌های فراوانی می‌توان داشت. زغال کربن که ذرات درشت‌تر و درعین‌حال سبک‌تری دارد در بالا قرار گرفته و ماسه که ذرات کوچک‌تر و سنگین‌تری دارد در پایین بستر قرار می‌گیرد. این طرز قرارگیری بسترها در فیلتر مالتی مدیا باعث می‌شود تا ذرات آلودگی درشت‌تر در بالای بستر از آب جدا شده و هرچه به پایین فیلتر تصفیه آب نزدیک می‌شویم ذرات کوچک‌تری از آب حذف شوند. این امر سبب می‌شود تا عمر مفید فیلتر بیشتر شده و بازه‌های زمانی لازم برای انجام عملیات شست‌وشوی معکوس (Backwash) فیلتر بیشتر شود.

یک فیلتر مالتی مدیا اگر به‌خوبی طراحی شده باشد می‌تواند ذراتی تا ابعاد ۲۰-۱۵ میکرون را از آب جدا کند. اگر در کنار فیلتر مالتی مدیا از مواد منعقد کننده (موادی که سبب جذب آلودگی‌های کوچک‌تر به هم و تشکیل توده‌های بزرگ‌تر می‌شوند) استفاده شود، این فیلتر تصفیه آب توانایی حذف آلودگی‌هایی تا ابعاد ۱۰-۵ میکرون را هم خواهد داشت. به‌عنوان معیاری برای مقایسه، قطر موی انسان در حدود ۵۰ میکرون است.

در طراحی یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس پیشنهاد می‌شود درصورتی‌که (SDI (Silt Density Index آب ورودی بیشتر از ۳ بوده و یا کدورت (Turbidity) آب بیش از ۰/۲NTU باشد، از فیلتر مالتی مدیا به‌عنوان پیش‌تصفیه استفاده شود. همچنین بسیار ضروری است که بلافاصله پس از فیلتر مالتی مدیا از فیلترهای میکرونی استفاده شود تا درصورتی‌که ذرات تشکیل‌دهنده بسترها به همراه آب جابجا شده باشند، از آن جدا شده و موجب آسیب رسیدن به پمپ و سایر قطعات پایین‌دستی آب شیرین کن نشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی