تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

انواع فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب صنعتی در مشهد: FRP یا فیلتر شنی فایبرگلاس:صافی شنی که در ساخت بدنه آن از کامپوزیت تحت فشار به کار برده شده است اعم از فیلتر شنی فایبرگلاس یا FRP، فیلتر شنی بتنی:فیلتری که در تولید بدنه دستگاه از بتن استفاده شده است به این نوع فیلتر شنی ، فیلتر شنی بتنی گفته می شود و در برای حجم های بسیار بالا از این نوع دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود.

انواع فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب صنعتی در مشهد

  • فیلتر شنی فلزی افقی
  • زمان تعویض سیلیس فیلتر شنی

مهندسین بنا بر کیفیت شن و سیلیس های مورد استفاده در فیلترهای شنی زمانی بین 5 تا 10 سال را برای تعویض آن پیشنهاد میدهند.

در حالی که دیده شده است که بعضی اوقات فیلتر ها بیش از 20 سال بدون تغییر شن به کار خود ادامه داده اند ولی عملکرد که باید را ندارند.

در ابتدای کار فیلترها، شن استفاده شده بسیار زبر میباشد. این زبری آن چیزی است که سبب میشود شن و ماسه ذرات خاک در آب را فیلتر کند.

از آنجایی که زبری این شنها در گذر زمان کمتر میشود، راندمان فیلتر کم می شود و این به این معنی است که سیستم شما باید بیشتر کار کند تا همان بازده را داشته باشد.

یافته ها نشان میدهند که بعد از 5 سال، دیگر شن ها نمی توانند کثیفی ها را به طور کامل پوشش دهند و آب در back wash، کاملا تمیز نمی شود.

در نتیجه چرخه فیلتراسیون کوتاه تر شده و نیاز به back wash بیشتر می-شود.

فیلترهای شن و ماسه ای اتوماتیک بهترین گزینه برای استخر های شنا میباشند زیرا سیستم back wash خودکار دارند.

به این معنی که میتوانند برنامه ریزی شوند که چه زمانی شیر ها معکوس شوند، پس شویی انجام شود و مجدد شیر ها به حالت قبل باز گردند. این فیلتر ها بدون نیاز به اپراتور هستند اما هزینه ابتدایی بالاتری را دارند.

پارامترهای عملیاتی برای فیلترهای شنی تحت فشار

فیلترهای شنی تحت فشار اغلب در فشار کاری 2 تا 10 bar کار می کنند. افت فشار در بستر شن و ماسه تمیز، معمولا خیلی کم است ولی محسوس می باشد و از طرف کارخانه سازنده و در کاتالوگ آن شرکت مشخص می باشد. این نوع فیلتر ذرات بسیار ریز را از آب می گیرد.

خیلی از موارد وجود دارد که می تواند به سرعت روی فیلترها اثر گذاشته و آنها را مسدود کنند. فیلترهای شنی در استخرهایی که تازه گچ کاری شده باشند به سرعت مسدود می شوند. همچنین خاک، برگ، مواد زائد دیگر موجب کوتاه تر شدن چرخه فیلتراسیون گردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی