تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب صنعتی در سلمان شهر: فیلترهای شنی سریع، در اواخر قرن نوزدهم میلادی در ایالات متحده تکامل و به سرعت محبوبیت یافتند. تا دهه 1920، فیلترهای شنی سریع به عنوان یک روش اساسی در تصفیه آب مورد بکارگیری قرار می گرفتند  چونکه در مقایسه با فیلترهای شنی آهسته به زمین کمتری نیاز داشتند.امروزه ترکیب سیستم فیلتر شنی با عملیات لخته سازی و انعقاد، رسوب زدایی، ضدعفونی کردن (کلرزنی، تزریق ازن) کارایی گسترده ای در تصفیه آب آشامیدنی در کشور های پیشرفته جهان دارد.

 

فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب صنعتی در سلمان شهر

فیلتراسیون در فیلتر شنی سریع برعکس فیلتر شنی آهسته، به طور کامل فیزیکی است. با اینکه در فیلترشنی ذرات موجود در آب جدا می شوند با این حال آب فیلتر شده به این روش بدون فرآیند پیش تصفیه و ضدعفونی نهایی، آب آشامیدنی ایمن را مهیا نمی کند.

شن های موجود در سیستم فیلتراسیون شنی ازسیلیس های درجه بندی شده دارای شکل زاویه دار ریز تا گرد هستند که آنها را یک ابزار ایده آل برای جهت تصفیه آب و گرفتن مواد جامد معلق در آب تبدیل می کند. با توجه به ظرفیت، دوام و اندازه سیلیس، به منظور تسهیل روند فیلتراسیون می توان آن را به صورت دقیق درجه بندی کرد. امروزه 4 درجه سیلیس موجود است.

داخل فیلتر شنی سه تا چهار لایه سیلیس با دانه بندی متفاوت با ضریب یکنواختی 1.4 تا 1.7 وجود دارد. آب از بالا وارد مخزن فیلتر شنی شده و توسط صفحه یا ابزاری (دیفیوز) روی  بستر شنی قرار می گیرد، از میان شن های سیلیس عبور کرده و هرگونه مواد جامد و زائد از آب از بین بردن می گردد. در قسمت پایین مخزن فیلتر نازل های برنجی تعبیه می شود که آب تمیز از آن عبور می کند و البته مانع خروج شن از فیلتر می شود.

محفظه فیلتر شنی به حالت مخازن باز (فیلتر شنی گرانشی) و یا مخازن بسته ( فیلتر شنی تحت فشار) ساخته می شوند.

فیلتر شنی تحت فشار

 

فیلتر شنی تحت فشار غالبا با فشار 2 تا 5 بار عمل می کند و در برنامه های تفریحی مانند استخر ها مورد استفاده قرار می گیرد. آب تغذیه وارد فیلتر شده و تحت فشار از میان بستر شن سیلیس عبور می کند و مواد جامد در آب را جذب می کند. این نوع فیلتر قادر به جذب ذرات بسیار کوچک می باشد. در استخرها می توان با افزودن منعقد کننده مثل آلوم یا پلی الکترولیت به آب ، به فرآیند لخته سازی مواد معلق کمک کرد تا آب با کیفیت بهتری تصفیه شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی