تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

فیلتر میکرونی: باور کنید یا نه، تمام آبی که برای مصرف در نظر گرفته شده است حاوی نوعی رسوب است. هرچقدر هم که قابل شرب به نظر می رسد، و با وجود انجام فرآیندهای مختلف تصفیه، آبی که از لوله های ما خارج می شود 100٪ خالص نیست، زیرا حاوی ذرات کوچک غیرقابل تشخیص برای چشم انسان است ، اما می توان آنها را در خانه های ما حذف کرد. با تجهیزات خاصی به نام فیلترهای میکرونی این رسوب ها از بین می رود.

فیلتر میکرونی | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

اگرچه درست است که قوانین بسیار سختگیرانه ای در رابطه با تصفیه و توزیع آب در شهرها وجود دارد، اما این نیز درست است که قسمت زیادی از آن ممکن است حاوی ذرات ریز باشد که در صورت حذف نشدن آنها می تواند بر برخی تجهیزات خانگی مانند ماشین لباسشویی  مخازن و لوله ها و حتی سلامت خودمان اثر بگذارد.

مجموعه آب سازان

رسوب چیست؟

قبل از صحبت در مورد فیلترهای میکرونی، اجازه دهید تعریف کنیم که رسوب چیست. اساساً، رسوب هر ذره ای از مواد آلی و معدنی است که در آب یافت می شود، در  حالت تعلیق ، و زمانی که شروع به جریان می کند، می توان آن را با خود برد.

رسوبات موجود در آب می توانند منشأ متفاوتی داشته باشند، اما به طور کلی می توان گفت که از  ماسه، گل، ذرات فلزی، عناصر شیمیایی و حتی نوعی مواد آلی یا پسماند تشکیل شده است.

فیلتر میکرونی | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

فیلتر میکرونی چیست؟

این محصول قطعه ای از تجهیزاتی است که برای  حذف هر چه بیشتر رسوب  موجود در آب، هم برای مصرف انسان در خانه و هم برای توسعه عادی برخی از فرآیندهای صنعتی و کشاورزی طراحی شده است.

از این نظر، همه ما می دانیم که مصرف آب کدر یا آبی که کاملاً بی رنگ نیست چه تأثیری بصری ایجاد می کند. به همین دلیل، این فیلترها امکان حذف موثر هر ماده خاصی در آب را فراهم می کنند و ممکن است بر کیفیت آن تأثیر بگذارد.

فیلتر میکرونی چگونه کار می کند؟

فیلترهای میکرونی به عنوان صفحه ای عمل می کنند که ذرات بزرگتر از قطر منافذ داخلی آنها را متوقف و به دام می اندازد. این بدان معنی است که همه فیلترها یکسان نیستند و توانایی آنها در حذف رسوب به اندازه ذراتی که قادر به نگه داشتن آنها است بستگی دارد.

به طور کلی، فیلترهای میکرونی بر اساس یک اصل فیلتراسیون کار می کنند، یعنی از عنصر متخلخل و نفوذپذیر استفاده می شود که به سیال اجازه عبور از آن را می دهد و در عین حال ذرات نامطلوب را متوقف می کند.

نوع ماده ای که با آن می توان این فیلترهای میکرونی را ساخت بسیار گسترده است و در میان آنها می توان  پلی استر، سلولز، پلی پروپیلن، فایبرگلاس، سرامیک و غیره را  برجسته کرد.

فیلترهای میکرونی چگونه طبقه بندی می شوند؟

فیلترهای میکرونی بر اساس تعداد و اندازه ذراتی که می توانند در هنگام عبور آب از میان آنها حفظ کنند طبقه بندی می شوند. با توجه به این ویژگی ها می توان آنها را به دو گروه بزرگ  میکرونی و زیر میکرونی تقسیم کرد .

در این مقاله خاص  ما بر  روی توصیف  فیلترهای  میکرونی تمرکز خواهیم کرد ، یعنی فیلترهایی که ظرفیت فیلتر آنها در ذرات با اندازه  یک میکرون و بالاتر  قرار دارد. و برای اینکه منظورمان را بدانیم، میکرون واحد اندازه گیری طول است که معادل یک میلیونیم متر است.

از این نظر، در داخل فیلترهای  میکرونی می‌توان تجهیزات بسیار متنوعی را در بازار دریافت کرد که به نوبه خود می‌توان آنها را به ۲ زیرگروه،  فیلترهای اسمی و فیلترهای مطلق تقسیم کرد.

انواع فیلتر های میکرونی

فیلترهای رسوبی “اسمی”

به ظرفیت عنصر فیلتر برای حذف حداقل درصد اسمی ذرات جامد معلق در آب، با اندازه بزرگتر از اندازه تعیین شده، اشاره دارد که عموماً در میکرومتر بیان می شود، یعنی کارایی یا درجه فیلتراسیون را بیان می کند.

به عبارت دیگر، یک فیلتر اسمی قادر نیست 100 درصد رسوبات موجود در آب را با اندازه مشخصی حفظ کند، به عنوان مثال، یک فیلتر اسمی 10 میکرون تنها بین 85 تا 90 درصد از تمام ذرات بزرگتر را حذف می کند. بیش از 10 میکرون یا مساوی 10 میکرون است یا 10 میلیونیم قسمت متر دارند.

برای اکثر کاربردهای داخل خانه، یک فیلتر اسمی کافی  است، با این حال، زمانی که فیلتراسیون حتی بیشتر مورد نیاز است، استفاده از فیلتر رسوب مطلق ضروری است.

فیلتر رسوب “مطلق”.

این به اندازه یک ذره کروی کامل است که می تواند توسط عنصر فیلتر در شرایط آزمایشگاهی حفظ شود و نشان دهنده اندازه منافذ عنصر است.

از آنجایی که آزمایش‌های آزمایشگاهی دقیق هستند و در شرایط ایده‌آل انجام می‌شوند،

باید برخی از عناصر واقعی ، مانند اندازه‌ای که منافذ داخل فیلتر به دست می‌آید

با استفاده تغییر می‌کند و همچنین ذرات رسوب را در نظر گرفت.  از نظر شکل  ذرات  کروی نیستند.

با وجود این، فیلترهای مطلق ظرفیت فیلتر بالاتری نسبت به فیلتر اسمی دارند،

بنابراین عبارت “مطلق” نشان می دهد که 100٪ (در تئوری) از ذرات یک قطر معین توسط این نوع فیلتر حفظ می شود.

  • ۰۱/۰۸/۱۲
  • ariaomran sharif

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی