تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

تصفیه فاضلاب: این دیگر برای کسی پوشیده نیست که محیط زیست به طور فزاینده ای با فاضلاب صنعتی آلوده می شود و اگر با موضوع پساب های صنعتی با بی تفاوتی برخورد کنیم، منابع طبیعی می توانند محدود شوند. آب یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی است که برای بشریت ضروری است و در عین حال یکی از آلوده ترین منابع طبیعی در سطح جهان است.

تصفیه فاضلاب | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

چه راهکارهایی برای به حداقل رساندن اثرات منفی فعالیت های صنعتی و حفاظت از محیط زیست وجود دارد؟ تصفیه فاضلاب های صنعتی فرآیندی است که می تواند به طور قابل توجهی به کاهش اثرات آلودگی فعالیت های اقتصادی بر آب کمک کند و مزایای بسیاری را برای شرکت های صنعتی نیز به همراه داشته باشد.

شرکت آب سازان

اهمیت تصفیه فاضلاب برای شرکت های صنعتی

در سطح اقتصادی، آب منبعی بی‌بدیل در فرآیند تولید در زمینه‌های متعدد فعالیت، از صنایع کشاورزی و آشامیدنی گرفته تا صنایع نساجی یا صنایع شیمیایی است. صرف نظر از صنعتی که یک شرکت در آن فعالیت می کند، تصفیه فاضلاب نقش اساسی در پایداری کسب و کار و محیط زیست دارد.

در صنعت، فاضلاب نتیجه جریان تکنولوژی است، بنابراین آلاینده‌های متعددی را به خود اختصاص می‌دهد. در بیشتر مواقع، حذف آنها از طریق یک فرآیند تصفیه مناسب، که مخصوصاً برای برآورده کردن الزامات موجود طراحی شده است، ضروری است.

مقادیر حدی بارگذاری آلاینده پساب های صنعتی هنگام تخلیه از تصفیه خانه ها در استاندارد NTPA تعیین شده است که دارای دو استاندارد است:

001 – برای تخلیه در رودخانه ها یا نهرها و 002 – برای تخلیه به تصفیه خانه های شهری است. تجاوز از مقادیر مقرر در مقررات منجر به هزینه‌های اضافی یا جریمه از سوی دستگاه‌های کنترلی و حتی در مواردی تعلیق فعالیت یا لغو مجوز زیست‌محیطی می‌شود.

استانداردهای منطقه ای تصفیه فاضلاب را می توان رعایت کرد و حفظ کرد و انطباق را می توان به طور مداوم نظارت کرد.

سیستم تصفیه فاضلاب | قیمت اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

مزایای تصفیه فاضلاب صنعتی

فراتر از چارچوب قانونی و جریمه هایی که برای نادیده گرفتن مشکلات پساب صنعتی وضع می شود، نبود سیستم تصفیه نیز می تواند مشکلات بزرگی را برای سلامت عمومی ایجاد کند. هدف اصلی فرآیند تصفیه فاضلاب، بهبود کیفیت آب است تا بتوان بعداً بدون آسیب رساندن و به خطر انداختن اکوسیستم طبیعی، آن را دفع کرد.

تصفیه خانه فاضلاب به حفظ محیطی پاک، تضمین توسعه کسب و کار پایدار و آینده بهتر برای نسل های آینده کمک می کند.

در عین حال، سرمایه‌گذاری در یک تصفیه خانه می‌تواند مزایای اقتصادی نیز به همراه داشته باشد، زیرا پس از تصفیه، آب را می‌توان دوباره وارد چرخه تولید کرد و مجدداً مورد استفاده قرار داد و به شرکت‌ها در صرفه‌جویی در هزینه‌ها و به حداقل رساندن هزینه‌های پردازش زباله کمک می‌کند.

حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع و بهره وری هزینه تولید از چالش های موجود در حوزه صنعتی است و به طور مداوم در حال افزایش است. برای مقابله با آنها، فرآیندها باید به طور دائمی بهینه و سازگار شوند.

روش‌های تصفیه فاضلاب صنعتی

انواع روش های سیستم تصفیه فاضلاب عبارتند از:

تصفیه مکانیکی

تصفیه کردن مکانیکی اولین گام در تصفیه فاضلاب صنعتی است. در اینجا، آب به داخل تصفیه خانه پمپ می شود و به یک رنده بزرگ برخورد می کند، مواد درشت درون آب جدا می شوند.

سپس آب تمیز می شود. مولکول های چربی در بالای آب شناور می شوند و ماسه و سایر ذرات سنگین تر به پایین فرو می روند. در اینجا از چگالی برای مرتب سازی استفاده می شود.

چربی از سطح خراشیده می شود و شن و ماسه از پایین برداشته می شود. به این مرحله «تله شن و چربی» می گویند. پس از پاک شدن چربی و ماسه، آب به تانک ها می رسد.

این به ذرات محلول زمان می‌دهد تا به پایین فرو بروند و آب شفاف‌تر شود.

تصفیه بیولوژیکی

مرحله بعد تصفیه بیولوژیکی نامیده می شود زیرا از باکتری ها استفاده می شود که از مخلوط مواد مغذی و مواد آلی که هنوز در آب هستند تغذیه می کنند.

در اینجا مقدار زیادی اکسیژن اضافه می شود که باکتری ها می توانند از آن استفاده کنند در حالی که مواد محلول را می خورند و CO 2 منتشر می کنند که از مخازن حباب می زند.

باکتری ها هنگام تبدیل مواد آلی از اکسیژن زیادی استفاده می کنند. به همین دلیل است که شما تیغه های چرخان بزرگی دارید تا اکسیژن را از اتمسفر به مخازن وارد کنید تا باکتری ها احساس خوبی داشته باشند.

باکتری ها در مخازن زنده رشد می کنند و بنابراین باید مقداری از توده باکتریایی را به طور منظم حذف کنید.

هنگامی که بیشتر مواد آلی تبدیل شدند، نیتروژن باید حذف شود.

تصفیه شیمیایی

مرحله آخر حذف فسفات است. فسفات مانند نیتروژن یک ماده مغذی است که نباید به مقدار زیاد در طبیعت تخلیه شود.

بر خلاف اوره، نمی توان آن را به گاز تبدیل کرد و بنابراین حذف بیولوژیکی کار نمی کند. در عوض، آب با افزودن مواد شیمیایی – تمیز کردن شیمیایی – تمیز می شود.

ماده ای که به آب اضافه می شود کلرید آهن (FeCl3) است. هر دو کلرید آهن و فسفات در آب محلول هستند، اما زمانی که هر دو حل می شوند، می توانند با هم واکنش نشان دهند تا FePO4 فسفات آهن را تشکیل دهند که کمی محلول است.

مواد کم محلول نمی توانند در آب حل شوند و ذرات تشکیل دهند که ته نشین می شوند. در اینجا با بقیه لجن موجود در مخازن مخلوط می شود و می توان آن را از طریق خراش ها خارج کرد.

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی

چهار عامل اصلی وجود دارد که هزینه سیستم های تصفیه فاضلاب  صنعتی را تعیین می کند:

الزامات نرخ جریان سیستم چیست؟ به عبارت دیگر، برای پردازش حجم معینی از پساب سرعت چقدر ضروری است.

  • شیمی و کیفیت جریان تأثیرگذار شما چگونه است؟
  • سطح کیفی هدف برای پساب تصفیه شده چقدر است؟
  • چه روش‌هایی مورد نیاز است؟

پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را مشخص کنید و هزینه های مربوط به یک سیستم تصفیه فاضلاب  صنعتی مناسب برای تاسیسات خود را بهتر درک کنید. برای اطلاع از قیمت تصفیه فاضلاب با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

  • ۰۱/۰۸/۱۲
  • ariaomran sharif

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی