تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

آب شیرین کن: شیرین کردن آب در دنیای مدرن از دیرباز به عنوان یک هنجار در نظر گرفته شده است و جای تعجب نیست. اما چرا با وجود منابع آب شیرین طبیعی به آب شیرین کن نیاز است؟  پاسخ بسیار ساده است. نه همیشه و نه همه جا فرصتی برای رسیدن به آب شیرین وجود دارد. به خصوص اگر منبع نمک در نزدیکی ما وجود داشته باشد، اتلاف وقت و هزینه برای “راه اندازی” به آب شیرین خواهد بود.

آب شیرین کن | قیمت تصفیه آب صنعتی | آب سازان

آب دریا اغلب نیاز به تصفیه دقیق تری دارد. برای این کار از فناوری ها و تجهیزات ویژه ای برای فیلتراسیون استفاده می شود.

شرکت آب سازان

روش های آب شیرین کن صنعتی

شیرین کردن آب صنعتی  با کمک روش های فیزیکی و شیمیایی صورت می گیرد. می توان از آن به عنوان یک روش یا چندین روش در یک زمان استفاده کرد. برخی از تجهیزات به شما امکان می دهد بلافاصله نه تنها نمک زدایی کنید، بلکه سایر ناخالصی های مضر آب را نیز از بین ببرید. بیایید هر یک از آنها را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم.

اسمز معکوس RO

اسمز معکوس شاید معروف ترین روش آب شیرین کن باشد. همه جا استفاده می شود. از مصارف خانگی تا مقیاس صنعتی کاربرد دارد.

این امکان را به شما می دهد تا هر گونه آب آلوده را به غیر معدنی تبدیل کند. اصل عملکرد دستگاه پیچیده نیست. تحت فشار، آب از یک غشای فیلتر مخصوص عبور می کند.

سلول های آن خیلی کوچک است و نمک را از خود عبور نمی دهد. عملکرد نصب به عوامل مختلفی چون ترکیب اولیه آب، دما، فشار بستگی دارد.

دستگاه آب شیرین کن | تصفیه آب صنعتی | آب سازان

تقطیر

تقطیر روش دیگر است. این روش  می تواند منظم یا چند مرحله ای باشد. همچنین یک روش بسیار محبوب برای شیرین کردن آب دریا است.

برای این روش، لازم است آب را گرم کنید تا بخار ایجاد شود. تقطیر غشایی را نیز می توان در این دسته قرار داد. آب به همین ترتیب گرم می شود و بخار از غشا عبور می کند.

الکترودیالیز

روشی است  که در آن جریان آب از محفظه ای با الکترود عبور می کند. برخی از انواع یون ها روی آندها و برخی دیگر روی کاتدها می نشینند.

این روش کاملاً انرژی بر است. به مقدار قابل توجهی برق و همچنین جایگزینی نسبتاً مکرر کاتدها و آندها نیاز دارد. فیلتراسیون مستقل از دمای آب است. برای مصارف صنعتی مقرون به صرفه نیست.

جایگزینی یون نمک زدایی با کمک یک رزین یونی انجام می شود. جریان آب از مواد خوراک عبور می کند گرانول ها تمام ناخالصی ها و نمک ها را جذب می کنند، از جمله سدیم معمولی را در آب آزاد می کنند.

با استفاده از معرف ها از جهاتی دیگر می توان این فناوری را روش شیمیایی نامید. همزمان، معرف هایی به آب اضافه می شود که ناخالصی های نمک را از بین می برد. در این صورت محاسبه دقیق ماده و آگاهی از ترکیب اولیه آب ضروری است.

خرید دستگاه آب شیرین کن | قیمت تصفیه آب صنعتی | آب سازان

روش تبلور یا انجماد آب وجود دارد. در عین حال، آب شیرین سریعتر یخ می زند. اما در مناطق آفتابی می توان روش مخالف را اعمال کرد.

آب با حرارت دادن به کمک نور خورشید شیرین می شود. اما این روش ها حجم زیادی از آب را تصفیه نمی کنند و چندان موثر نیستند.

 کاربرد دستگاه های آب شیرین کن صنعتی

دستگاه های آب شیرین کن در بسیاری از زمینه های تولید صنعتی، کشتیرانی، کشاورزی، پذیرایی، هتلداری و حتی در خانه استفاده می شود. هر حوزه در هنگام انتخاب فناوری ها رویکرد خاص خود را می طلبد.

تقریباً در تمام صنایع از روش های تقطیر و غشا استفاده می شود. تجهیزات آب شیرین کن به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند حجم زیادی از آب را مدیریت کنند.

اما البته بستگی به مشخصات اولیه آب دریا و استانداردهای لازم دارد. در شرایط خانگی، آب شیرین کن ها بسیار ساده تر هستند. همچنین می توانید از سازه های خودساخته و آب شیرین کن طبق فناوری های توصیف شده استفاده کنید.

مزایا و معایب دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمزمعکوس

دستگاه های آب شیرین کن  بر اساس اسمز معکوس معروف ترین روش است و در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای آن ایمنی، تجهیزات جمع و جور، مصرف برق کم است.

در عین حال، غشاها نه تنها می توانند آب را نمک زدایی کنند، بلکه می توانند سایر آلاینده ها را نیز حذف کنند. مناسب برای تصفیه آب صنعتی است.  اما، اغلب، اگر مزایا وجود داشته باشد، معایب نیز وجود دارد.

نیاز به پیش تصفیه از ناخالصی های مکانیکی دارد. در غیر این صورت عمر غشا کوتاه می شود.

مقدار زیادی آب که به صورت کنسانتره است در زهکشی ادغام می شود. برای رفع این نقص، نصب یک یا چند ممبران ضروری است.

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی

نمک زدایی یک جنبه بسیار مهم برای هر منبع آبی است که از آب نمک یا شور استفاده می کند. ترکیبی از چندین روش نه تنها باعث حذف موثر نمک ها می شود، بلکه آب را از سایر ناخالصی ها نیز تصفیه می کند.

به عنوان یک قاعده، هر تجهیزاتی را می توان ارتقا داد و کارخانه های آب شیرین کن کاملا با یکدیگر کار می کنند.

قبل از انتخاب واحد، لازم است برخی از محاسبات  از نظر بهره وری و سودآوری  انجام شود.  پس از جمع آوری این مقادیر، می توان تحلیل کرد که کدام روش ارجح تر است. و سپس تجهیزات اصلی و اضافی انتخاب شود.

امروزه مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. آنها در اندازه، عملکرد، درجه فیلتراسیون و تکنولوژی متفاوت هستند.این فاکتورها در قیمت نهایی دستگاه آب شیرین من صنعتی نیز تاثیر می گذارد.

اساساً قیمت با توجه به فناوری استفاده شده و عملکرد متفاوت است. پیکربندی دستگاه نیز در قیمت ممکن است تأثیر بگذارد. برای اطلاع از قیمت نهایی دستگاه آب شیرین کن صنعتی با ما تماس بگیرید.

  • ۰۱/۰۸/۱۲
  • ariaomran sharif

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی