تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

سختی گیر: آب سخت مشکلی است که تقریباً همه با آن روبرو بوده اند. رسوب روی دیواره های کتری، رسوب آهک در ماشین لباسشویی، خرابی ناگهانی دیگ، تجمع مقدار زیادی نمک بر روی پره های توربین های بخار در صنایع بزرگ ، همه اینها نشانه هایی از تأثیر افزایش سختی آب است که نه تنها منجر به خرابی تجهیزات می شود، بلکه با قرار گرفتن طولانی مدت در بدن انسان می تواند بر وضعیت کلی سلامت وی ​​تأثیر منفی بگذارد.

سختی گیر | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

در حال حاضر یکی از روش های اصلی برای حل این مشکل استفاده از سختی گیر است که در این میان رزین های تبادل یونی شناخته شده ترین هستند.

مجموعه آب سازان

سختی گیر رزینی چیست؟

رزین های نرم کننده به دلیل توانایی خود در حل نشدن در آب، در حالی که می توانند با یون های مایعات دیگر وارد واکنش های تبادلی شوند، در زمینه تصفیه آب کاربرد فعالی پیدا کرده اند.

رزین های تبادل یونی موادی با منشاء معدنی هستند که دارای منافذ زیادی هستند و به صورت گرانول تولید می شوند.

این یک کلاس از مواد ویژه برای حذف ناخالصی ها و نمک های مضر از محلول های آبی در سطح مولکولی است.

آنها گلوله های پلاستیکی همگن زرد روشن و زرد رنگی با اندازه حدود 1 میلی متر هستند که معمولاً به آنها مبدل های یونی می گویند.

آنها در تصفیه آب برای استخراج ترکیباتی که سختی آب را تشکیل می دهند و همچنین نیترات ها، سولفات ها و هیدروکسیدها استفاده می شوند.

سختی گیر | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

نحوه کارکرد سختی گیر رزینی

اصل اساسی کار آنها این است که مولکول های مبدل های یونی به یک شبکه قوی واحد متصل می شوند که نمک ها و ناخالصی های مختلف را از محلول ها جذب می کند.

برخی از رزین ها دارای بقایای اسیدی با بار منفی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای گروه های قلیایی با بار مثبت هستند. آب نرم شده همچنین حاوی یون هایی با بار مثبت و منفی است.

هنگامی که آب از مبدل یونی عبور می کند، نیروهای الکتریکی شروع به عمل می کنند. گروه های مثبت مبدل های یونی یون های منفی را جذب می کنند و گروه های منفی مبدل های یونی یون های مثبت را جذب می کنند.

رزین نرم کننده با یون های سدیم شارژ می شود، در حالی که آب با سختی موقت کربنات حاوی کلسیم و منیزیم است. هنگامی که جوشانده می شوند، رسوب می کنند و منجر به ظهور رسوب آهکی یا به قول خودشان کلسیت، اسپار آهکی می شوند.

آب سختی که از نرم کننده عبور می کند با یون های سدیم اشباع می شود، در حالی که یون های کلسیم و منیزیم توسط رزین جذب می شوند.

پس از آن، آب تبدیل به سدیم می شود، یعنی. نرم نمک های سدیمی که در فرآیند تبادل یونی ظاهر می شوند به صورت رسوب بر روی دیواره های وسایل گرمایشی و لوله کشی باقی نمی مانند و برای انسان نیز بی خطر هستند.

دانستن  نکته مهم است که این رزین نیاز به شستشوی دوره ای دارد که منظم بودن آن به میزان آلودگی آب عبوری و شدت عملکرد فیلتر بستگی دارد.

هدف و کاربرد سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی بهترین راه برای نرم کردن آب سخت است و به طور موثر برای خلاص شدن

از نمک های سختی، حذف عناصر شیمیایی مضر و ترکیبات آنها، فلزات سنگین

و به دست آوردن آب مقطر استفاده می شود.

بنابراین، دامنه کاربرد رزین های نرم کننده بسیار گسترده است. آنها در تصفیه آب و فرآیندهای تصفیه آب مرتبط با استفاده از آب برای مقاصد صنعتی، تجاری یا خانگی ضروری هستند.

در زندگی روزمره، پس از نرم شدن با رزین های مخصوص، می توان از آب در فرآیند پخت و پز و حتی نوشیدن آن استفاده کرد، زیرا این رزین ها ایمن و غیر سمی هستند.

به دلیل عملکرد فعال رزین ها، عمر مفید لوازم خانگی افزایش می یابد: لباسشویی و ظرفشویی،

لوله کشی، اتو، کتری، آبگرمکن، رطوبت ساز، دیگ های گرمایش، تصفیه کننده هوا و بسیاری

از وسایل دیگر که تماس مستقیم با آب دارند.

  • ۰۱/۰۸/۱۲
  • ariaomran sharif

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی