تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

نحوه عملکرد کپسول پساب دستگاه تصفیه آب صنعتی:فیلتر شماره 4 دستگاه تصفیه آب یا ممبرین درون هوزینگی مخصوص قرار دارد.هوزینگ نام برده یک ورودی و دو خروجی است.خروجی اول هوزینگ در مرکز قرار دارد.وظیفه این خروجی آن است که آب تصفیه شده و کاملاً سالم را به سمت مخزن وشیر برداشت می‌فرستد.خروجی دوم در گوشه قرار دارد.وظیفه این خروجی هدایت آب به سمت فاضلاب است.در این مسیر کپسول فاضلاب نصب می‌گردد.

نحوه عملکرد کپسول پساب دستگاه تصفیه آب صنعتی

کپسول فاضلاب دارای محدود کننده جریان است. این کپسول با باریک ساختن مسیر خروج آب میزان دبی آب را در حد مشخص و مورد نظر، محدود می‌سازد. محدود ساختن میزان دبی آب در حد مشخص و مورد نظر سبب افزایش فشار در پشت مسیر کپسول و داخل ممبران می‌شود.

افزایش فشار مذکور آب تصفیه نشده را وادار به عبور از غشاء بسیار فشرده ممبران می‌کند. در حالت استاندارد 50% از آب ورود به ممبران به صورت تصفیه و 50% به صورت پساب از هوزینگ ممبران خارج می‌شود. در صورت عدم وجود کپسول پساب در دستگاه تصفیه به طور طبیعی آب مسیر بدون فشار را طی نموده و از غشاء ممبران عبور نخواهد کرد.

در نتیجه تمام آب ورودی به دستگاه از بخش پساب به هدر خواهد رفت.

علت وجود سختی در محاسبه میزان خروجی ممبران و کپسول فاضلاب وجود اختلاف در واحدهای بیان کننده میزان خروجی آنها است.

میزان خروجی ممبران بر اساس واحد میزان گالن خروجی در روز (GPD) بیان می‌شود.

حال آن که میزان خروجی کپسول پساب بر اساس میلی‌لیتر در دقیقه است ( Mlm ).

عدد درج شده بر روی کپسول پساب بر اساس همین واحد است.

برای محاسبه کپسول فاضلاب مناسب ممبران باید تبدیل واحد انجام شود.

انواع کپسول پساب دستگاه تصفیه آب

در صورتی که میزان سختی آب منطقه‌ای کم باشد می‌توان میزان خروجی فاضلاب را با استفاده از کپسول فاضلاب کوچک‌تر کمتر نمود. نکته مهم آن است که استفاده از کپسول فاضلاب بسیار کوچک‌تر از حد نیاز سبب افزایش فشار وارده بر موتور و ممبران و از طرفی باعث کاهش کیفیت آب خروجی خواهد شد.

لازم به ذکر است که خروجی زیاد آب از کپسول فاضلاب مساوی با هدر رفت آب و نامطلوب تلقی می‌شود. بر همین اساس طبق نظر کارشناسان و متخصصین عرصه تصفیه آب از کپسول پساب با حداقل خروجی مجاز، در سیستم تصفیه آب دستگاه‌های ایران استفاده می‌شود.

برای سفارشات خود با شرکت آریا عمران با شماره 09126871770 تماس بگیرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی