تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

فیلتر تصفیه آب سختی آب را از بین می‌برد؟: در پاسخ به سوال فوق باید گفت که فیلتر تصفیه آب بسته به انواع آن می‌تواند بر روی سختی آب تاثیر داشته و یا نداشته باشد. برای مثال زمانی که راجع به ناخالصی‌هایی نظیر مواد شیمیایی، فلزات سنگین، آفت‌کش‌ها و ... نگرانی وجود داشته باشد، انتخاب یک فیلتر تصفیه آب، انتخاب هوشمندانه‌تری است.

فیلتر تصفیه آب سختی آب را از بین می‌برد؟

فیلتر تصفیه آب انواع مختلفی دارد که می‌توان به فیلتر ممبران اسمز معکوس (بیشتر بخوانید: تصفیه آب به روش اسمز معکوس چیست؟)، فیلتر کربن اکتیو (بیشتر بخوانید: مقایسه فیلترهای کربن اکتیو و کربن بلاک)، فیلترهای میکرونی و ... اشاره کرد. بسته به نوع فیلتری که انتخاب می‌شود، ناخالصی‌ها طی فرآیندهای گوناگونی نظیر جذب سطحی، تبادل یونی و یا بر اساس اندازه ذرات و ... از آب حذف می‌شوند و پس از مدتی با انجام عملیات احیای فیلتر، تعویض فیلتر آن به صورت کامل از دستگاه تصفیه آب خارج می‌شوند.

انتخاب میان فیلتر تصفیه آب یا سختی‌گیر آب

برخلاف سیستم سختی‌گیر آب که عمدتا در ورودی ساختمان نصب می‌شود، سیستم‌های فیلتراسیون آب در محل استفاده نصب می‌شوند نظیر زیر سینک آشپزخانه و یا روی شیر برداشت آب. هدف از این کار این است که آب برای بکارگیری مشخصی که مربوط به همان مکان استفاده است، تصفیه شود. این موضوع سبب می‌شود که عموما فیلتر تصفیه آب قیمت و ابعاد کمتری نسبت به سختی‌گیر داشته باشد. باید گفت که هر سختی‌گیر یک سیستم فیلتراسیون و تصفیه آب محسوب می‌شود اما هر فیلتر تصفیه آب یک سختی‌گیر نیست.

انتخاب صحیح فیلتر تصفیه آب یا سیستم سختی‌گیر بستگی به کیفیت آبی که قرار است تصفیه شود و نیز هدف ما از تصفیه آب دارد. اگر آب محتوی مقادیر زیادی کلسیم و منیزیم باشد قطعا با ایراد سختی آب روبرو خواهیم بود و نیاز به خرید سختی‌گیر وجود خواهد داشت. اگر آب حاوی مواد شیمیایی و یا آلودگی‌های میکروبی باشد بهتر است که از یک فیلتر تصفیه آب استفاده شود. بنابراین می‌توان گفت که سختی‌گیر آب از تاسیسات شما مراقبت می‌کند و فیلتر تصفیه آب از سلامتی شما.

سختی گیر با معادل انگلیسی water softener و با کلمات معادل رسوب زدا یا رسوب گیر سیستمی است که بواسطه عبور دادن آب سخت و دارای املاح از درون رزین با فشار بالا با بدنه ای فلزی و یا فایبرگلاس به تصفیه آب و حذف آهک یا سفیدک کمک می کند. به منظور طراحی ظرفیت سختی گیر ضروری است دبی آب در گردش، سختی کل آب منطقه و مدت زمان بکواش رسوب گیر اندازه گیری شود.

ما بر حسب فرمول محاسبه ظرفیت و تجربه نسبت به محاسبه ظرفیت سختی گیر اقدام نموده و شما را در امر خرید راهنمایی می نمائیم.

نظرات (۱)

سلام. مطلب بسیار مفیدی بود. ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی