تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

تصفیه آب شهری با فیلتر ممبران اسمز معکوس (RO): در تصفیه آب شهری با دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، مواد محلول گوناگونی به وسیله فیلتر ممبران اسمز معکوس (RO) از آب حذف می‌شوند. این مواد عبارت‌اند از: انواع یون‌ها و نمک‌ها، فلوئور، سرب، کلر و کلرامین‌ها، آفت‌کش‌ها، نیترات‌ها و سولفات‌ها، مواد شوینده و ...

تصفیه آب شهری با فیلتر ممبران اسمز معکوس (RO)

پساب ناشی از تصفیه آب با فیلتر ممبران اسمز معکوس (RO)

تصفیه آب شهری با کمک دستگاه‌های دارای فیلتر ممبران اسمز معکوس باعث ایجاد پساب نیز خواهد شد. این پساب حاوی مقادیر زیادی از انواع آلودگی‌ها و نمک‌هاست که از طریق شیلنگ فاضلاب دستگاه تصفیه آب خانگی به فاضلاب شهری وارد می‌شود.

کاهش میزان مصرف آب

بکارگیری از ممبران اسمز معکوس Filmtec باعث افزایش میزان بازیابی آب و کاهش میزان فاضلاب تولیدی دستگاه تصفیه آب خانگی شده که سبب کاهش مصرف آب نیز می‌شود.

برند معتبر

برند Filmtec، معتبرترین برند موجود در دنیا برای فیلترهای ممبران اسمز معکوس است.

فیلتر ممبران چیست؟

ممبران در حقیقت فیلتری متشکل از غشای نیمه تراوا است (معنی کلمه “membrane“در فارسی “غشا“ است).

شاید بد نباشد برای شناخت نام‌ دستگاه و تکنولوژی آن خارج از بحث دستگاه تصفیه آب شویم و کمی علمی تر در صحبت کنیم.

غشا چیست؟

به زبان ساده غشا نوعی مانع انتخابی است که اجازه عبور برخی از مواد را میدهد و به بقیه اجازه عبور نمیدهد، شاید یکی از معروف ترین غشاها که تمام زندگی ما به آن بستگی دارد را بشناسید و آن هم دیواره سلول‌های بدنمان است این دیواره اجازه ورود مواد غذایی و اکسیژن را به سلول میدهد و مواد زائد را از سلول خارج میکند بدون اینکه مواد سازنده سلول خارج شوند.

در طبیعت و رفتار طبیعی مولکول‌ها همیشه حلال از طریق یک غشای نیمه تراوا از جایی که محلول رقیق‌تر است به جایی که محلول غلیظ تر است، نفوذ می‌کند، یعنی اگر ظرفی داشته باشیم که در یک طرف محلول غلیظ (مثلاً آب نمک غلیظ) و در طرف دیگر محلول رقیق (مثلا آب نمک خیلی رقیق) داشته باشیم و مابین آنها غشا نیمه تراوا باشد (این غشا دارای منافذی است که مولکول آب می‌تواند از آن عبور کند ولی مولکول‌های نمک نمیتواند)، در این حالت آب که حلال است در حالت طبیعی از سمت آب نمک رقیق به آب نمک غلیظ میرود و به این شکل آب نمک غلیظ به دلیل افزایش آب رقیق تر می‌شود و آب نمک رقیق که آب از دست داده غلیظ تر می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی