تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

کاربرد فیلترها در صنعت آب شیرین کن صنعتی: آب یکی از واجب ‌ترین عناصر حیات بر روی زمین است و اگر چه بیش از 70 صد از سطح کره زمین را پوشانده است ولی، کمتر از 3 درصد آن شیرین می‌باشد. از این مقدار 79 درصد به قله‌های یخی تعلق دارد، 20 درصد آن آب های زیر زمینی است که به آسانی قابل دسترسی نمی‌باشند و تنها یک درصد آن شامل دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و چاه‌ها می‌باشد که به راحتی به دست می‌آید. فرایند پاک‌سازی و تصفیه آب خیلی طولانی و زمان‌بر است. یکی از مراحل تصفیه آب جداکردن آلاینده‌ها از آن می‌باشد که در این مرحله از فیلتراسیون آب به کار برده می‌شود.

کاربرد فیلترها در صنعت آب شیرین کن صنعتی

صنعت لبنیات و ابمیوه و صنایع دیگری که در حوزه‌ی صنایع غذایی قرار می‌گیرند، یکی دیگر از مصرف‌کنندگان اصلی فرایند فیلتراسیون به حساب می آیند. به طور مثال، سیستم‌های آلترافیلتراسیون در تولید پنیر به کار برده می‌شوند، هم‌چنین از سیستم‌های فیلتراسیون در پاستوریزاسیون و هموژنیزاسیون نیز به کار برده می‌شود. امروزه توسط آلترافیلتراسیون توانسته‌اند اجزای شیر را تغلیظ نموده و به طور جزء به جز ء جداسازی نمایند  این امر سبب شده است تا بتوان محصولات جدیدی مطابق با نیاز های مصرف کننده به بازار عرضه نمود.

صنایع داروسازی

ساخت دارو با سیستم‌های گوناگونی انجام می‌شود. داروی تولید شده، نیاز به خالص‌کردن دارد و اهمیت خالص‌سازی دارو کمتر از تولید دارو نیست. به طوری که تولید دارو 30 درصد از هزینه‌های دارو را دربرمی‌گیرد، در صورتی که 70 درصد هزینه‌ها، صرف خالص‌سازی دارو می‌شود. با اهمیت ترین مرحله ‌خالص‌سازی، فرایند فیلتراسیون می‌باشد. در خالص‌سازیِ داروها از فرایندهایی مانند دیالیز، میکروفیلتراسیون و نانوفیلتراسیون به کار برده می‌شود.

خالص‌سازی گازها و تصفیه هوا

یکی از کارایی های اصلی فرایند فیلتراسیون تصفیه هوا و یا تولید گازهای خالص، مانند اکسیژن خالص و نیثروژن خالص می‌باشد که این گازها کاربردهای صنعتی بسیاری دارند. در فرایندهایی که جهت تولید اکسیژن و نیتروژن خالص به کار برده می‌شود، از فیلتر به کار برده می‌شود.

یک مثال آشنا از کاربرد فیلترها برای تصفیه هوا، ماسک‌های صورت میباشند. ماسک های معمولی که بیش‌تر در روزهای آلوده از آنها به کار میبریم، نوعی فیلتر دارند که به ذرات معلق هوا اجازه عبور نمی‌دهند و به این ترتیب مانع رسیدن آلودگی ها به مجاری تنفسی ما می شوند.

همانگونه که در این نوشته مشاهده توزیع داده شد علاوه بر فیلتراسیون آب، فیلتر کردن و از بین بردن به روش فیزیکی در صنایع گوناگونی برای از بین بردن ذرات جامد صورت می گیرد. از این رو آگاهی در این باره و انجام بررسی های بیشتر مورد نیاز و حیاتی است.

راهنمای ساده برای فیلتراسیون آب

فیلتراسیون آب دارای موارد کاربردی بسیار گوناگونی است - تجاری، صنعتی و شخصی. انواع گوناگون روش‌های فیلتراسیون آب در خدمت اهداف گوناگونی قرار دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی