تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

کاربرد سیلیس در دستگاه نصفیه آب صنعتی:از بااهمیت ترین موارد مصرف و کاربردهای ماسه سیلیس می توان به مواردی نظیر فیلتراسیون آب، تصفیه خانه آب، تصفیه خانه فاضلاب، سیستم های فیلتراسیون شیمیایی، ساخت شیشه، ساخت و تولید کریستال، ریخته گری، تولید فلزات، تولید مواد شیمیایی، ساخت و ساز، تولید سرامیک و آجر نسوز، محصولات تفریحی، رنگ سازی، صنایع نفت و گاز، زمین های گلف و … اشاره نمود.

کاربرد سیلیس در دستگاه نصفیه آب صنعتی

ماسه سیلیس یکی از اجزا اساسی همه شیشه های معمولی و مخصوص است. سیلیس تامین کننده‌ی بخش ضروری SiO2 در فرمولاسیون شیشه بوده و مقدار خلوص شیمیایی آن تعیین کننده ی رنگ، شفافیت و استحکام شیشه می باشد. از ماسه ی صنعتی جهت تولید شیشه های تخت ساختمان ها، خودروها، ظروف مواد غذایی و نوشیدنی و هم چنین ظروف سفره (مانند کارد و چنگال و بشقاب و …) به کار برده می شود. فرم پودری سیلیس نیز جهت تولید عایق های فایبر گلاس و تقویت الیاف شیشه کابرد دارد. از موارد مصرف سیلیس در تولید شیشه های مخصوص نیز می توان به لوله های تست و ابزار آزمایشگاهی، لامپ های رشته ای و فلورسنت، مانیتورهای CRT و تلویزیون و رایانه و … اشاره نمود.

سیلیس در ریخته گری

ماسه صنعتی یکی از اجزا اصلی در صنایع ریخته گری (آهنی و غیرآهنی) می باشد. قطعات فلزی از بلوک های موتور تا سینک ها و شیرآلات، جهت تشکیل شکل ظاهری (بیرونی) خود داخل قالب‌های رس و ماسه ساخته می شوند. نقطه ی ذوب بالا (۱۷۶۰ درجه سانتیگراد) و نرخ پایین انبساط حرارتی سیلیس موجب بوجود آمدن قالب هایی مناسب و سازگار با همه درجه حرارت ها و آلیاژهای مورد مصرف در صنعت ریخته گری شده است. خلوص شیمیایی بالای آن نیز به پیشگیری از واکنش با کاتالیزورها و کاهش مقدار خوردگی شیمیایی، کمک شایانی می نماید.همچنین پس از اتمام فرآیند ریخته گری، سیلیس مصرف شده را می توان بازیافت نموده (مکانیکی و حرارتی) و دوباره از آن برای ساخت قالب یا هسته ی جدید به کار برد.

سیلیس در تولید فلزات

ماسه صنعتی نقش خیلی حیاتی ای در ساخت انواع گوناگون فلزات آهنی و غیرآهنی دارد. در بخش ساخت فلزات، از سیلیس به عنوان یک عامل برای کاهش نقطه ی ذوب و ویسکوزیته ی گدازه ها به منظور افزایش واکنش پذیری و کارآمدی آنها مصرف می شود.

 جهت دستیابی به نسبت دلخواه اسید/ باز مورد نیاز جهت خالص سازی نیز می توان از سیلیس تنها یا همراه با آهک به کار برد. جهت اصلاح و تنظیم خصوصیات منحصر به فرد دیگر این فلزات پایه مثل استحکام بیشتر، مقاومت در برابر خوردگی یا هدایت الکتریکی، می توان از عناصر دیگری نیز استفاده کرد. آلیاژهای آهنی از ملزومات تولید محصولات فولادی به خصوص می باشند و ماسه صنعتی یا همان سیلیس نیز توسط صنایع فولاد و ریخته گری برای مصارفی مانند دی‌اکسیداسیون و پالایش دانه مورد مصرف قرار می گیرند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی