تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی و کارایی آن در صنعت تصفیه آب: فرآیند فیلتراسیون به عنوان یکی از بااهمیت ترین و شناخته شده ترین روش ها در تصفیه و زلال سازی آب و پساب کارایی دارد. اساس کار صافی ها، تصفیه فیزیکی آب با به دام انداختن ذرات معلق در لایه های بستر فیلتر می باشد. آبی که باید تصفیه شود، از قسمت بالایی دستگاه وارد و پس از عبور از لایه های بستر صافی و انجام فرآیند زلال سازی، از قسمت زیرین فیلتر خارج می گردد.

فیلتر شنی و کارایی آن در صنعت تصفیه آب

مخازن فیلترهای تحت فشار از ورق فولادی به ضخامت مناسب تولید شده و با پوشش های ضدخوردگی از نوع اپوکسی، رنگ آمیزی می شوند. برای آب ها و پساب های خورنده و در کاربردهای خاص بدنه صافی ها از جنس فایبرگلاس و یا استنلس استیل عرضه می گردد. هر فیلتر دارای شبکه لوله کشی به همراه اتصالات و شیر آلات جهت آب ورودی، خروجی، شستشوی معکوس، تخلیه هوا، فشارسنج و دریچه های بازدید برای دسترسی به داخل فیلتر می باشد.

فیلترهای شنی نیلفام

تجمع ذرات معلق در بستر صافی، عامل افزایش افت فشار آب طی عبور از صافی می باشد. هرگاه افت فشار بیش از اندازه معین شد، صافی از مسیر تصفیه خارج و شستشو می شود. جهت شستشوی صافی جرِیان آب معکوس می شود، تا ضمن منبسط شدن بستر آلودگی های صافی زدوده شود. به طور معمول جنس بستر صافی های تحت فشار  شن، آنتراسیت و یا خاک دیاتومه می باشد. عمق و اندازه صافی به گونه ای طراحی می شود که در هنگام شتسشو معکوس فضای کافی برای انبساط بستر وجود داشته باشد فیلترهای شنی قابلیت جداسازی مواد معلق تا قطر50 میکرون را دارا می باشد.

فیلتر شنی

عمده ترین کاربرد فیلترشنی عبارت است از:

•  پیش تصفیه R.O

• گرفتن فلاگهای تصفیه شیمیایی

• استفاده در صاف سازی آب استخرهای شنا

تصفیه آب، تصفیه فاضلاب و استخرهای پرورش ماهی

ویژگی های فیلتر شنی:

• بدنه صافی 5 بار فشار را به خوبی تحمل می کند.

• سه لایه رنگ اپوکسی در قسمت داخلی بدنه و سطح خارجی بدنه صافی با ضد زنگ و رنگ مناسب پوشیده می شود.

•  مجهز به دریچه های بازدید بالا و پایین

• مجهز به شیر هواگیری و فشار سنج

• قابل تجهیز به سیستم اتوماتیک شست و شوی معکوس

در این سیستم ها ، آب حاوی ذرات معلق را از بستری از ذرات یک ماده که می‌تواند شن و یا ذغال آنتراسیت (کربن اکتیو) باشد عبور می‌دهند .

در اثر عبور آب از خلل و فرج بین ذرات شن، مواد معلق آب گیر کرده و آب تقریباً عاری از مواد معلق، بدست می‌آید . البته جمع شدن ذرات معلق در خلل و فرج فیلتر، سبب افزایش افت فشار میشود که اگر این افت فشار از حد معینی تجاوز نماید، باید دستگاه را شستشو داد.

فیلترهای شنی را بر اساس نوع گردش آب به چهار دسته تقسیم بندی می کنند که رایج ترین آن در استخر ها ، فیلترشنی تحت فشار است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی