تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

فشار اسمز معکوس  دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست: جهت ساخت فشار اسمز در فرآیند اسمز معکوس، از یک فشار خارجی به کار برده می شود. اگر یک غشای نیمه تروا در بین آب با غلظت کم و آب با غلظت زیاد قرار دهیم خاصیت اسمزی ایجاد شده به وسیله فشار اسمزی سبب می شود آب از غلظت کم به سمت آب با غلظت زیاد برود.

فشار اسمز معکوس  دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست

تا هنگامی که این جا به جایی ادامه پیدا می  کند که فشار آب در دو طرف غشا به یک اندازه باشد. فشار اسمز معکوس:اگر فشار بیشتر از فشار اسمزی باشد جریان طبیعی آب معکوس می شود که به آن فشار اسمز معکوس می گویند.

ایرادات موجود در بهره برداری

گرفتگی و رسوب کلوییدی : عمده ‌ترین ایراد آب تغذیه کننده ناشی از حضور جامدات معلق است. این جامدات بر اساس اندازه و قابلیت ته نشین شدن آنها به دو دسته جامدات کلوییدی و غیر کلوییدی دسته‌بندی می‌شوند. این جامدات به راحتی ته‌نشین نمی‌شود.

گرفتگی بیولوژیکی : یکی از با اهمیت ترین و مشکل ‌ترین مسائل بهره‌برداری که باید در سیستم‌های اسمز معکوس پیش بینی شوند، رشد میکروب‌ها به گرفتگی بیولوژیکی منسوب است.

رسوب گذاری : از آنجا که غشای اسمز معکوس مانع عبور نمک‌ها می‌شود؛ غلظت نمک در طرفی از غشا که منبع تغذیه فرار دارد افزایش می‌یابد و در نتیجه رسوب بعضی از نمک‌ها از اندازه قابلیت انحلال آن‌ها می‌شود.

گرفتگی اسیدی : ترکیبات آهن منگنز و سولفور اکسید شده و در صورت حضور اکسیژن در PH های بالا به صورت غیر محلول و به شکل ماده‌ی ژلاتینی در می آیند در غشا رسوب می‌کنند.

جمع بندی

با توجه به کمبود آب امروزه خیلی از کشورها به دنبال یافتن روش‌های نوین تصفیه آب هستند که روش اسمز معکوس یکی از روش‌های پیشنهادی می‌باشد چرا که به کمک روش آب شیرین کن ما قادر به تبدیل 35 درصد آب شور (دریا) به آب شیرین می‌باشیم و همچنین قادر به تبدیل 85 درصد آب لب شور به آب شیرین هستیم.

روش اسمز معکوس با توجه به مزایای که نسبت به سایر روش‌ها دارد امروزه به شکل گسترده‌ای مورد مصرف قرار می‌گیرد.

6 نکته مهم کلیدی در نگهداری دستگاه اسمز معکوس

آب ورودی به ممبران ها عاری از کلر باشد، وجود مقادیر اندک کلر نیز سبب تخریب غشای پلی آمیدی اسمز معکوس می شود و باید به این نکته دقت نمود. درصورت وجود کلر در آب می توان از مواد شیمیایی احیا کننده جهت خنثی نمودن اثر مخرب آن به کار برد.

فیلتر های کارتریج به کار رفته در ورودی آب دستگاه آب شیرین کن باید به صورت فصلی تعویض گردد و گرنه سبب بروز ایراداتی در غشا و راندمان شیرین سازی آب خواهد گذاشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی