تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

چگونگی دانه بندی سیلیس فیلترشنی دستگاه آب شیرین کن: ایراد فشار منفی در درون بستر فیلترشنی امکان دارد به راه های گوناگون تصحیح شود. یکی از راه ها، بکارگیری از بستر با ضریب یکنواختی پایین است که سبب میشود دبی شستشو کاهش یافته و شستشو آسان تر انجام می شود. ولی ضریب یکنواختی کمتر از 1.3 از نظر اقتصادی قابل قبول نیست.راه حل دیگر، معکوس کردن جهت جریان آب است که نرخ تولید به ارتفاع بستر و چگالی دانه ها بستگی دارد. هرچه دانه ها چگال تر باشد، مقدار افت فشار مجاز افزایش می یابد که این مسئله با افزایش هزینه خرید مصالح بستر فیلترشنی همراه است.

چگونگی دانه بندی سیلیس فیلترشنی دستگاه آب شیرین کن

روش سوم برای برطرف کردن ایراد فوق، بکارگیری از فیلترهای شنی دولایه و سه لایه است. در این نوع فیلترها، از بالا به پایین، اندازه دانه ها کوچک تر و وزن مخصوصشان افزایش می یابد. در نتیجه لایه های بالایی حالت قبل را نداشته و تجمع ذرات یکسان تر انجام می گیرد. لذا این امر باعث می گردد که بعد از هربار شستشوی صافی، تقریباً صافی حالت قبلی خود را حفظ کند. بدین طریق از کل عمق فیلترشنی، بهره برداری می شود و حجم زیادتری از مواد معلق در صافی به جا می ماند و در نتیجه حجم بیشتری از آب در بین دو شستشو تصفیه می گردد.

سیلیس و ماسه سیلیسی فیلترشنی

سنگ سیلیس با توجه به خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و پایداری بالا و میل ترکیبی بسیار ضعیف به عنوان بهترین گزینه در تصفیه فیزیکی آب مورد بکارگیری قرار می گیرد. ماسه سیلیسی به دلیل دوام خیلی زیاد و قیمت مناسب همیشه به عنوان یک لایه از بستر فیلترشنی دولایه مطرح بوده است. برای لایه دوم می توان از مصالح ریزتر با چگالی بیشتراز ماسه در پایین و یا مصالح درشت تر با چگالی کمتر در بالای ماسه به کار برد . ولی غالبا، بکارگیری از یک لایه با چگالی کمتر و دانه بندی درشت تر در روی لایه ماسه کارایی بیشتری دارد. سیلیس مورد مصرف در فیلترهای شنی تحت فشار، غالبا از نوع درجه یک (خلوص حداقل 98%) است.

آنتراسیت زغال فیلترشنی و تصفیه

آنتراسیت (Anthracite) زغالی سخت، سیاه و براق است که دارای حداقل میزان آب و مواد فرار وبیشترین مقدار کربن (بین 75 تا 95 درصد) می باشد. کانی آنتراسیت علی رغم دارا بودن میزان زیاد کربن، به سختی مشتعل می گردد و هنگامی که می سوزد، شعله آبی کوتاه و بدون دود دارد. در بیشتر موارد از زغال آنتراسیت ممتاز برای لایه اول فیلتر شنی استفاده می شود. آنتراسیت بیش ترین ترکیب کربن را دارد و به دلیل برخورداری از خاصیت جذب سطحی بالا، حذف کدورت در حد بسیار عالی و مستحکم به مواد شیمیایی به عنوان ماده ای مناسب در ترکیب بستر صافی های دولایه به منظور تصفیه آب محسوب می شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی