تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

تصفیه آب

فروش دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در سراسر ایران

  • ۰
  • ۰

قیمت فیلترشنی تصفیه آب برای استخر در مهاباد: از مزیت این فیلترها میتوان به عدم افت فشار و هزینه نگهداری کمتر آن نسبت به دو مدل دیگر اشاره کرد. ولی به علت سرعت کم و مساحت زیادی که اشغال میکند، امروزه در تصفیه خانه‌های شهری و مراکز صنعتی مورد توجه نمی‌باشد و فقط در بعضی از تصفیه خانه‌های روستایی کاربرد دارد. این مدل فیلتر ها اکنون جای خود را به فیلتر تند شنی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم داده است.

قیمت فیلترشنی تصفیه آب برای استخر در مهاباد

ثقلی: همان گونه که از نام این فیلتر پیداست سرعت بالایی دارد، تقریبا سرعت فیلتراسیون این مدل فیلترها 100-300 (m3.m2.day) می‌باشد. از نظر ظاهری شبیه فیلترشنی کند بوده ولی در مساحت های کمتری در حدود (100-40m2  ) ساخته می‌شوند. از مزیت های این فیلترها میتوان به هزینه ساخت کمتر آن ها نسبت به فیلترهای کند اشاره کرد. ولی معایب آن نیز کم نیست. ازجمله : هزینه نگهداری و استهلاک زیاد، فاصله بین دو شست‌وشو (72-12ساعت)، نحوه شست‌وشو و نیز افت فشار بیشتر نسبت به فیلترشنی کند.

تند تحت فشار:

این نوع فیلترها برعکس سایر مدل ها مزایای بیشتری دارد. در تصفیه خانه های کوچک و مراکز صنعتی و در محدودیت فضا و سرمایه گذاری بکارگیری از این نوع فیلترشنی کاربرد دارد. سرعت بالای این فیلترها (100-30 m2.m3.day)، طراحی و اندازه مناسب استوانه ای (به قطر3-1متر)، هزینه ساخت و نگهداری اندک، کیفیت بالای آب خارج شده، شست‌وشو آسان این نوع فیلتر را آیتم بهینه و مناسبی جهت بکارگیری در استخرها، باغ ها، کارخانه ها، صنایع و دیگر مکان های مشابه کرده است.

نحوه محاسبه فیلترشنی استخر:

یکی از آیتم های بااهمیت در طراحی فیلترشنی سرعت خطی آب ورودی به آن است. به این صورت که آب دارای املاح و مواد معلق کمتر، سرعت خطی پایین تری دارد، به همین خاطر میتوان از فیلترهای کوچکتری برای فیلتراسیون یا همان تصفیه بکارگیری نمود. برای آب استخر غالبا سرعت خطی آب ورودی به فیلتر شنی را 20 الی 25 متر در ساعت در نظر می‌گیرند و جهت استخرهای گوناگون با توجه به نوع استخر (خصوصی یا عمومی بودنش) بین 3-8 ساعت.

به بیان دیگر باید ظرفیت فیلتر نمودن کل آب استخر را در 6 ساعت ( برای مثال) داشته باشد. برای انتخاب فیلترشنی بر اساس ظرفیت محاسبه شده میتوان از جداول محاسبه فیلترشنی استفاده نمود. در صنعت نیز مصارف خیلی دارد، به علت این که آب بی‌کیفیت و دارای املاح بالا میتواند صدمات جبران ناپذیری را به تاسیسات واحد صنعتی بزند. به عنوان مثال: اگر ظرفیت فیلتر ما 20 مترمکعب در ساعت باشد، در 5 ساعت میتواند یک استخر به حجم 100 مترمکعب را تصفیه کند.

تفاوت کارکرد فیلترشنی فلزی با فیلتر FRP

فیلتر شنی در دو جنس فلزی و FRP موجود می‌باشند. یکی از پرسشات متداول برای خریداران، تفاوت بین این دو فیلتر است. هر کدام از این دو مدل دارای مزیت ها و معایب خاص خود می‌باشند، از عمده‌ترین تفاوت ها سطح فیلتراسیون است. در فیلترشنی فلزی، به علت نصب نازل ها بر روی صفحه نازل، همیشه سطح اکثریت از فیلتراسیون را نسبت به فیلتر شنی شاهد هستیم که آن هم به دلیل پخش بودن نازل ها می‌باشد.

همچنین آب تصفیه شده در این روش شفاف تر خواهد بود. ولی یکی از عللی که سبب تاکید فروشنده و خریدار برای خرید فیلترشنی FRP می‌شود، ضد زنگ بودن آن است که به علت دارا بودن لایه داخلی پلی‌اتیلن آن است. البته این مزیت در صورت رعایت دقت کافی در رنگ‌آمیزی محصول از طرف شرکت سازنده و رنگ‌آمیزی پس از سندبلاست مفید می‌باشد که برخی اوقات تا 15 سال بعد و تا رنگ‌آمیزی مجدد هم مشکلی پیش نمی‌آید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی